Monday, August 30, 2010

Hauptbahnhof





Heel groot ,heel goed uitgekiend ,ook indrukwekkend.Het is een gebouw met vele verdiepingen en overal rollen treinen naar binnen of naar buiten.Op ,in ieder geval, vijf niveaux.
Het is er een komen en gaan van wereldreizigers en Berlijners.Het ruikt er naar verse broodjes en Pizza's en koffie.Leuke winkeltjes met kekke etalages , je komt er niet uitgekeken.
Na het monument is het een verademing om midden in zo een levendige wir war van mensen te zitten en om je heen te kijken. Roltrappen brengen je waar je maar wezen wilt.
Na een kleine pauze zijn we toch weer op pad gegaan en kwamen we langs het gebouw van de Reichstag. De rij wachtenden was niet al te groot en we besloten er te wachten.
Komt er opeens een jonge man en zegt tegen Reen :"Komt U maar mee ,U hoeft niet te wachten."Hij wenkte mij ook en Bob en we werden mooi door een achterdeurtje naar binnen geloodst.Daar werden we met een lift naar boven gebracht ,kregen een koptelefoontje en een klein recordertje en zo wandelden we de koepel in.
Soms is het prettig om senior te zijn. We hebben genoten.
Vanuit de koepel kan je een groot stuk van Berlijn zien en je loopt zo geleidelijk naar boven , daar wordt je niet moe van.

1 comment:

Anonymous said...

He, waar blijft de foto van jullie twee in de koepel?
Reen

Followers

Blog Archive

About Me

My photo
Annen, Drenthe, Netherlands
Was altijd een harde werker, heb veel tijd in mijn patienten geinvesteerd, cursussen gevolgd. Veel plezier gehad in mijn werk. In mijn vrije tijd veel aan sport gedaan. Diepzeeduiken, surfen, fitnissen, fietsen en wandelen. Genoten van mijn twee kinderen. Af en toe een biosje pikken, matig televisie kijken, lees graag de krant en heb altijd wel een boek waar ik in bezig ben.. Maak mijn huis schoon omdat het moet, kan niet tegen rotzooi of een vies huis. Hou van dieren, kijk dus graag naar Animal planet. Wil eigenlijk graag een kat maar zolang we grote reizen maken kan dat niet. Ik hou ook veel van bloemen en een mooie tuin. Mijn achterplaatsje lijkt er dus niet op maar we leven hier met z'n tweetjes en Bob wil tegels. Ben een tevreden mens. Hoop dat ik nog een poosje mee mag draaien.