Monday, August 30, 2010

Checpunt Charlie




Dat stond op ons verlanglijstje.Op de weg naar Jaap zijn huis kwamen we er al voorbij.Toen we er later weer langs kwamen stonden er ik weet niet hoeveel bussen en Ook hier stonden twee schobbejakken met vlaggen zich te verhuren voor een foto. Ja sorry hoor ,zo zie ik dat.
Heel veel mensen wilden op de foto met die twee zgn. Amerikanen.Kassa!
Gauw naar huis ,auto geparkeerd en weer naar de ondergrondse.Tussendoor weer Jaap bellen.Was niet thuis!
Ons volgende doel waren de Hackesche hofjes.Heel grappig aangelegd ,allemaal kleine binnenhofjes,met kleine tuintjes ,winkeltjes en knusse hoekjes.En ,onvermijdelijk ,een stroom van toeristen..Daarna zagen we in de verte de televisietoren en we besloten er toch maar in te gaan.Dat was wel weer ven een stukkie marscheren ,maar allah ,voor de pret moet je wat over hebben.
Daar aangekomen ,hoorden we dat wij in ieder geval anderhalf uur moesten wachten. Nou ,geen probleem ,kaartjes gekocht en kroeg op gezocht om weer te eten.Eisbein mit sauerkraut oftewel varkenspoot met zuurkool.Lekker hoor.Reen had een snitzel.
Daarna weer naar de toren ,waar een paar kerels aan het dansen waren en een leuke show weggaven.Netjes op tijd (en vlak voor de regenbui) gingen we naar binnen en even later mochten we naar boven.
Bob mocht niet meer mee, die moest wachten op de volgende lift. Ik pruttelde wat tegen zei ,dat die man bij mij hoorde ,maar hij was niet te vermurwen ,vol is vol.
Met een rot gang en zonder dat je het merkt vlieg je een paar honderd meter naar boven.Die kerel van de lift lachtte me uit.hij zei : Ja,ja, hoe ouder de mensen worden hoe meer ze elkaar willen vasthouden hi hi!! Waarop Reen en ik weer het nodige commentaar leverden. (Wij zijn nog kibbelen gewend van vroeger.!)
Het uitzicht is formidabel ,een dikke aanrader.

1 comment:

Anonymous said...

sjekpunt?

Followers

Blog Archive

About Me

My photo
Annen, Drenthe, Netherlands
Was altijd een harde werker, heb veel tijd in mijn patienten geinvesteerd, cursussen gevolgd. Veel plezier gehad in mijn werk. In mijn vrije tijd veel aan sport gedaan. Diepzeeduiken, surfen, fitnissen, fietsen en wandelen. Genoten van mijn twee kinderen. Af en toe een biosje pikken, matig televisie kijken, lees graag de krant en heb altijd wel een boek waar ik in bezig ben.. Maak mijn huis schoon omdat het moet, kan niet tegen rotzooi of een vies huis. Hou van dieren, kijk dus graag naar Animal planet. Wil eigenlijk graag een kat maar zolang we grote reizen maken kan dat niet. Ik hou ook veel van bloemen en een mooie tuin. Mijn achterplaatsje lijkt er dus niet op maar we leven hier met z'n tweetjes en Bob wil tegels. Ben een tevreden mens. Hoop dat ik nog een poosje mee mag draaien.