Monday, August 30, 2010

Alexanderplatz




Daar zijn we naartoe getuft en uitgestapt.We hadden iets gelezen over het rode raadhuis en dat hadden we al snel gevonden.Een heel groot vierkanten stenen gebouw ,uiteraard met rode bakstenen opgetrokken.Fraai afgewerkte randen en leuke torentjes er boven op.Naast ons was de driehonderd vijf en zeventig meter hoge televisietoren. Reen wilde er gelijk al boven op , maar zowel Bob als ik moesten nog even aan het idee wennen. Dus dat werd lopen geblazen ,eerst naar de grote Dom. Bob heeft nog steeds een afkeer van alles wat kerk is ,dus die bleef buiten zitten ,terwijl Reen en ik naar binnen gingen. Een echte mooie grote koepelkerk.Daar beneden in de cripte liggen bijna honderd vorstelijke personen.Daar heb ik echt een broertje aan dood ,dus daar is Reen alleen rondgewandeld.
Daarna zijn we nog even naar de oudste kerk van Berlijn gaan kijken (en maar lopen jongens!),de Nicolaikerk ,wat op dit moment alleen maar een museum is.
Toen zijn we op zoek gegaan naar een koffietent.Uiteindelijk kwamen we in een soort cafetaria uit en daar hebben we wat genuttigd en gedronken

1 comment:

Anonymous said...

Duidelijke opnames als je de fotos met een klik groter maakt.Ik verbaas me , wat je van het rode raadhuis ondanks de bomen en de bouwschutting er omheen nog in beeld kreeg.
Reen

Followers

Blog Archive

About Me

My photo
Annen, Drenthe, Netherlands
Was altijd een harde werker, heb veel tijd in mijn patienten geinvesteerd, cursussen gevolgd. Veel plezier gehad in mijn werk. In mijn vrije tijd veel aan sport gedaan. Diepzeeduiken, surfen, fitnissen, fietsen en wandelen. Genoten van mijn twee kinderen. Af en toe een biosje pikken, matig televisie kijken, lees graag de krant en heb altijd wel een boek waar ik in bezig ben.. Maak mijn huis schoon omdat het moet, kan niet tegen rotzooi of een vies huis. Hou van dieren, kijk dus graag naar Animal planet. Wil eigenlijk graag een kat maar zolang we grote reizen maken kan dat niet. Ik hou ook veel van bloemen en een mooie tuin. Mijn achterplaatsje lijkt er dus niet op maar we leven hier met z'n tweetjes en Bob wil tegels. Ben een tevreden mens. Hoop dat ik nog een poosje mee mag draaien.