Tuesday, June 29, 2010

Onderweg .


Hier zie je een prachtig theater in een grote stad.
Uitvergroot kan je goed zien hoe die mensen van versieren houden
Roemenie heeft zoveel prachtige kerken.Ze zijn van binnen net een sprookjes. Wat grote indruk op mij maakt is het feit ,dat de mensen zo intens gelovig zijn.
Ik heb er (met een licht gevoel van jaloezie) naar staan te kijken.
Ze bekruisigen zich wel honderd keer.kussen alle relekwieen . Raken na een kruisje gemaakt te hebben de grond aan. Sommigen gaan er bijna bij liggen. Jong en oud ! En dan dat zingen in de Othodoxe kerk. Een zingt een hele diepe grondtoon een twee of drie mensen zingen daar om heen en soms zingt er een heel koor en het is een zalfje voor je oren.
De dienst duurt drie uren en gedurende die tijd wandelen de mensen er in en uit.
Later begreep ik ,dat mannen rechts staan en vrouwen links.
Ik stond midden tussen de mannen en gelukkig maakte iemand mij er op attent en ben ik gauw naar de andere kant gelopen .

1 comment:

Anonymous said...

Had je een kleine identiteits crisis? hihihi

Dat gezang vind ik ook zo mooi.

Het gevoel in echt oude kerken beleef ik ook altijd heel intens.
Els

Followers

Blog Archive

About Me

My photo
Annen, Drenthe, Netherlands
Was altijd een harde werker, heb veel tijd in mijn patienten geinvesteerd, cursussen gevolgd. Veel plezier gehad in mijn werk. In mijn vrije tijd veel aan sport gedaan. Diepzeeduiken, surfen, fitnissen, fietsen en wandelen. Genoten van mijn twee kinderen. Af en toe een biosje pikken, matig televisie kijken, lees graag de krant en heb altijd wel een boek waar ik in bezig ben.. Maak mijn huis schoon omdat het moet, kan niet tegen rotzooi of een vies huis. Hou van dieren, kijk dus graag naar Animal planet. Wil eigenlijk graag een kat maar zolang we grote reizen maken kan dat niet. Ik hou ook veel van bloemen en een mooie tuin. Mijn achterplaatsje lijkt er dus niet op maar we leven hier met z'n tweetjes en Bob wil tegels. Ben een tevreden mens. Hoop dat ik nog een poosje mee mag draaien.