Tuesday, June 29, 2010


De zigeuners spelen in dit land een eigen rol. Er zijn hele arme ,maar ook stinkend rijke zigeuners.
Ze bouwen monsters van huizen ,met wel twintig torentjes er op.
Een Gidse vertelde ons ,dat ze in die huizen wel tien kamers hadden ,maar ze gebruiken er maar een.
De kinderen moeten eigenlijk wel naar school ,maar na een jaar of drie komen ze niet meer opdagen. Soms haalt de politie ze weer op , maar het blijkt zinloos ,want na een poosje blijven ze weer weg.
De staat geeft extra beurzen ,zodat ze gratis kunnen studeren ,maar heel weinigen maken daar gebruik van.

1 comment:

Anonymous said...

Hier op het kerkhof waar Gerd is, is er een hele afdeling met zigeunergraven, dat zijn meer tempels als graven. Het duurste marmor, heel veel smeedijzeren vergulde rozen, gigantische open boeken van kostbare steen.Christa en mij hebben een paar mensen , die daar werken verteld , dat er in Karlsruhe geen steenwerker of beeldhouwer meer te vinden is , die voor ze wil werken, omdat ze zo schlecht betalen.
Het was zelf zo erg, dat er een dodendienst in de kapel aan de gang was, maar het buro weigerde de graftombe te openen , omdat ze nog steeds niet betaald hadden. Nadat ze het tot haast het eind van de dienst volgehouden hadden, besloten ze toch maar te betalen. Ze moesten een poosje doorzingen , omdat het openen van de tombe even tijd in beslag nam...
Ze vertelden ons ook , dat deze zigeuners uit Oosteuropa kwamen en een veld alleen voor zigeuners gekocht hadden. Eens per jaar, meestal in de herfst komen ze hun doden bezoeken en dat wordt soms onder invloed van alkohol een hels
spektakel , waar de politie bij komt.
Wat een tentoongestelde rijkdom , die grote huizen op jouw fotos!
Reen

Followers

Blog Archive

About Me

My photo
Annen, Drenthe, Netherlands
Was altijd een harde werker, heb veel tijd in mijn patienten geinvesteerd, cursussen gevolgd. Veel plezier gehad in mijn werk. In mijn vrije tijd veel aan sport gedaan. Diepzeeduiken, surfen, fitnissen, fietsen en wandelen. Genoten van mijn twee kinderen. Af en toe een biosje pikken, matig televisie kijken, lees graag de krant en heb altijd wel een boek waar ik in bezig ben.. Maak mijn huis schoon omdat het moet, kan niet tegen rotzooi of een vies huis. Hou van dieren, kijk dus graag naar Animal planet. Wil eigenlijk graag een kat maar zolang we grote reizen maken kan dat niet. Ik hou ook veel van bloemen en een mooie tuin. Mijn achterplaatsje lijkt er dus niet op maar we leven hier met z'n tweetjes en Bob wil tegels. Ben een tevreden mens. Hoop dat ik nog een poosje mee mag draaien.