Sunday, August 01, 2010

Vandaag.

Voor jullie wordt dit verhaal misschien saai ,maar vandaag was weer zo apart. We zijn een uur later dan we van plan waren in de auto gestapt . Op weg naar een tante van Nina.die al tweedagen allerlei heerlijks had gekookt voor ons.
Een hele byzondere rijst , een schaal met aardappels , maar heel lekker pittig in een rode saus en stukjes kip (zeg maar rustig dikke brokken).Dan een schaal met van die onwezelijk grote garnalen , een schaal met allerlei stukjes fruit en een schaal met stukjes koeienlongen.
Lekker hoor ,goed gekruid .Dat kunnen ze hier hoor.
Naast mijn bord hadden ze een opengekapte kokosnoot gezet met een rietje.Nou ,daar heb ik veel van gedronken , om te blussen .
Daarna druppelde er nog veel meer familie binnen.
Die tante en oom hebben een heel groot huis en dat mag ook wel met zo een grote familie.
daar buitelden heel wat kleintejs over de vloer , voor mij heel gezellig.
Als ze je dan eenmaal kennen ,klimmen ze op je schoot en gaan met hun rugje tegen je aan staan om opgetild te worden.
Camilla en ik zijn nog een poosje de tuin geweest.Daar stonden veel bananenbomen en zoveel prachtige planten. Nina zal me straks helpen om nog een paar foto's te uploaden. We waren om zeven uur thuis.
Het huis van haar tante ligt midden in het land en zo ver als je kan kijken zie je bananenbomen en kokospalmen.
We zijn ook nog even naar de zee geweest waar op de boulevard wel vijftig kraampjes stonden met allerlei voedsel.Ik heb mijn ogen echt uitgekeken.
Morgen wordt het weer werken voor Nina en Camilla en ik amuseren ons wel in dat mooie zwembad en er is hier een grote speelkamer volgestopt met speelgoed. Ook hier boven op het apartement is genoeg te doen.
Ik wordt hier vreselijk verwend door Nina en ze verteld me veel over haar cultuur.
Ik hoop ,dat ik een goeie hulp voor haar ben!

6 comments:

Anonymous said...

Saskia en Hans waren met Sarah hier. Vanmorgen tegen 11 uur tijn ze weggereden.
Ik ben met Sarah gisteren op de speelplaats geweest en bij de ezels. Ik heb ervan genoten.
Vanmorgen voor het ontbijt ook nog even speelplaats, helaas was ze zo wild aan het rennen en viel, dus zijn we gauw naar boven, want ze had de kikker als troost nodig.Als afleiding liet ik haar later die foto van jou met die slang zien, dat vond ze een beetje eng. Ze was echt verontwaaardigd toen ze die foto van die aap zag , die Milla's drinken afgepakt had. Ze kwam er niet over uitgepraat, mama moest het zien en papa moest het zien . Ze zag wel ,dat Milla niet huilde en wilde weten of ze verdrietig of boos was. Ik moest die foto groter maken en hij moest op het scherm blijven staan. Ze kwam steeds weer kijken. Ik had de indruk, dat ze magisch aan het denken was, als de foto maar lang genoeg te zien was, zou die aap Milla's drinken misschien terug geven ...
Het heeft een enorme indruk op haar gemaakt.Ik denk , dat je dat verhaal ooit eens te horen krijgt, als je weer bij Sarah bent.
Mooie fotos van Milla staan er op Nina's blog, maar ook van Nina met haar schoonzus en de kinderen. En wat fijn, dat de familie je uitnodigt.Het lijkt mij, dat je de reis van je leven maakt en in volle teugen geniet.
Liefs en groeten voor alle drie
Reen

Anonymous said...

lieve Connie,

Ik heb een brief van het dagblad van het noorden ontvangen,waar in
staat dat we een proefabonnement
genomen hebben te beginnen 28
augustus a.s. Als jij dat heb ge-
nomen,dan is dat O.K.
Effe sjekken,begrijp je.
liefs van mij Bob.

Anonymous said...

Tot nu toe heb ik me rustig gehouden van comments maar zal er weer mee beginnen. Je kent ze wel die nuttige en wijze adviezen en opmerkingen die ik zoals gewoonlijk plaats. Je zult ze wel gemist hebben neem ik gevoegelijk maar aan. Dus Connie je kunt er weer van op aan dat de comments van nu af aan weer zullen toenemen. Niet alleen zinnige comments zul je nu krijgen maar ook ehhhhh onzinnige want dat is mijn specialiteit.

groet uit het echte wijze oosten.

Anonymous said...

Gelukkig, de grote meester is er weer :-)

Anonymous said...

jullie mogen me ook wel Boedha noemen om een ietwat in stijl te blijven van de orient

Anonymous said...

ja Bob , dat klopt echt.het loopt vanzelf weer af en volgens mij is het al betaald.Het is maar voor een paar weken.!

Connie

xxx

Followers

Blog Archive

About Me

My photo
Annen, Drenthe, Netherlands
Was altijd een harde werker, heb veel tijd in mijn patienten geinvesteerd, cursussen gevolgd. Veel plezier gehad in mijn werk. In mijn vrije tijd veel aan sport gedaan. Diepzeeduiken, surfen, fitnissen, fietsen en wandelen. Genoten van mijn twee kinderen. Af en toe een biosje pikken, matig televisie kijken, lees graag de krant en heb altijd wel een boek waar ik in bezig ben.. Maak mijn huis schoon omdat het moet, kan niet tegen rotzooi of een vies huis. Hou van dieren, kijk dus graag naar Animal planet. Wil eigenlijk graag een kat maar zolang we grote reizen maken kan dat niet. Ik hou ook veel van bloemen en een mooie tuin. Mijn achterplaatsje lijkt er dus niet op maar we leven hier met z'n tweetjes en Bob wil tegels. Ben een tevreden mens. Hoop dat ik nog een poosje mee mag draaien.