Sunday, June 06, 2010

Zondag-----Wandeldag


dit kerkje zijn we ingeweest
Vandaag zijn we aan de wandel geweest. Met de eigenaar van de vuurplaats.

Die heeft ons eerst meegenomen naar een Orthodoxe kerkdienst Hij vertelde ons ,dat zo een dienst drie uren duurt. Je kan ook zomaar binnenlopen en ook zo weer weggaan.Je mag er ook foto's maken mits je niet flitst.Daar werd weer naar hartelust gezongen en ook weer tweestemmig, je zou er zelf religieus van worden ,om mee te zingen.

Zo als gewoonlijk zien we onderweg loslopende koeien ,paarden en ezels.Die zijn zo getraind ,die grazen gewoon door als we langs rijden.

Ongeveer 4 kilometer ,langzaam aan naar boven. Boven was ook weer een kerkje en daar waren we uitgenodigd door de nonnen om aan te schuiven en mee te eten.

Er was net een soort herdenking van een dode en de familiee brengt eten en drinken en lekkere hapjes.

Te veel om op te eten.Soep,een soort rijst met groenten er door en lekker gebak.Die mensen mooeten het meeste betalen.Misschien herdachten ze dode van tien dagen geleden ,of van veertig dagen geleden of van een jaar.

De campingbaas vertelde ,dat er soms vierhonderd mensen aanschuiven! En allemaal mee eten!

1 comment:

Anonymous said...

Interessante tradities en gebruiken.
Hebben jullie ook meegegeten ?
Reen

Followers

Blog Archive

About Me

My photo
Annen, Drenthe, Netherlands
Was altijd een harde werker, heb veel tijd in mijn patienten geinvesteerd, cursussen gevolgd. Veel plezier gehad in mijn werk. In mijn vrije tijd veel aan sport gedaan. Diepzeeduiken, surfen, fitnissen, fietsen en wandelen. Genoten van mijn twee kinderen. Af en toe een biosje pikken, matig televisie kijken, lees graag de krant en heb altijd wel een boek waar ik in bezig ben.. Maak mijn huis schoon omdat het moet, kan niet tegen rotzooi of een vies huis. Hou van dieren, kijk dus graag naar Animal planet. Wil eigenlijk graag een kat maar zolang we grote reizen maken kan dat niet. Ik hou ook veel van bloemen en een mooie tuin. Mijn achterplaatsje lijkt er dus niet op maar we leven hier met z'n tweetjes en Bob wil tegels. Ben een tevreden mens. Hoop dat ik nog een poosje mee mag draaien.