Thursday, July 21, 2011

St. Petersburg






We hebben er ook even een "kerkje" van de buitenkant bekeken.Ik denk , dat kleine kinderen het net zo mooi vinden als volwassenen.Ongelofelijk , als die verschillende torens en kleuren.


Verder zijn we gaan kijken naar een oorlogsschip , de Aurora en daar heeft Bob speciaal voor geposeerd.DE geschiedenisboekjes in Rusland staan vol van de heldendaden van dit schip en zijn bemanning.




Wat een stad! Groot en druk en machtig veel te beleven.Wij wilden natuurlijk naar de Hermitage ,maar onze nieuwe gids had eerst nog wat anders met ons voor.
We zijn daar naar een klooster geweest en vlak naast het klooster lag een beroemd kerkhof.Daar liggen een paar hele bekende musicie zoals Tjaikofsky en Rimsky Korsakof en nog andere grootheden.Dichters en schrijvers o.a Tolstoy.Het was er echt indrukwekkend rustig en prettig. Geen overdreven graven ,geen grote poespas , eenvoudig.Daar kan je rustig even zitten en het op je in laten werken.

8 comments:

Anonymous said...

De voormalig kapitein van de russische kruiser, staat te poseren voor zijn oude schip. ( of dit een complimentje is betwijfel ik ) Het is nl het schip dat de russische oktoberrevolutie inluidde in......1917

svore

Anonymous said...

Klopt het dat de laatst overlevende zie van het behouden huis die voor het oorlogs schip staat. Het schip staat gelukkig goed op de foto

Boedha

Anonymous said...

Heeft Johan een Pinda opgegeten? Ze is zo stil geworden.

anoniempje

Anonymous said...

Nu, voor de laatst overlevende van het behouden huis zie die man er nog kwiek uit, ik hou het er maar op dat het de kaperkapitein van de Aurora is

en idd waar is mijn zusje Pinda

svore

Anonymous said...

Ik denk dat Linda samen met Johan Houtman nog in het behouden huis zit diep in het Noorden des Lands. Maar je kunt hem google's met je tomtom als je tenminste zoals enkele mensen die bevoorrecht zijn met zo'n super apparaat (wat klinkt dat toch weer groots)maar Svore begrijpt precies wat ik bedoel. Maar om het niet al te onbegrijpelijk te maken stopt Boedha voor vandaag weer.

Boedha

Anonymous said...

Ja hoor, de grote Pinda is een middagje weg en meteen staan er 5 comments.

Pinda

Anonymous said...

De grote Pinda pfffft wie heeft er nu last van grootmoed waanzin......

De grote Boedha

Anonymous said...

maar wel een lekker ding!!!

svore

Followers

Blog Archive

About Me

My photo
Annen, Drenthe, Netherlands
Was altijd een harde werker, heb veel tijd in mijn patienten geinvesteerd, cursussen gevolgd. Veel plezier gehad in mijn werk. In mijn vrije tijd veel aan sport gedaan. Diepzeeduiken, surfen, fitnissen, fietsen en wandelen. Genoten van mijn twee kinderen. Af en toe een biosje pikken, matig televisie kijken, lees graag de krant en heb altijd wel een boek waar ik in bezig ben.. Maak mijn huis schoon omdat het moet, kan niet tegen rotzooi of een vies huis. Hou van dieren, kijk dus graag naar Animal planet. Wil eigenlijk graag een kat maar zolang we grote reizen maken kan dat niet. Ik hou ook veel van bloemen en een mooie tuin. Mijn achterplaatsje lijkt er dus niet op maar we leven hier met z'n tweetjes en Bob wil tegels. Ben een tevreden mens. Hoop dat ik nog een poosje mee mag draaien.